Na Slovensku je od 1. ledna povinnost zálohovat všechny jednorázové plastové láhve a plechovky od nápojů. Podle výzkumu Nielsen Atmosphere Slovakia tuto novinku zaregistrovalo 97% Slováků aktivních na internetu. Využívat této možnosti plánuje 95 % dotázaných.
O tom, že je na Slovensku nová možnost zvracení jednorázových plastových lahví a plechovek od nápojů, vědí téměř všichni internetoví Slováci (97%). O něco častěji o tom nevědí lidé se základním a středoškolským vzděláním bez maturity (5 %).
Možnost vrácení láhve nebo plechovky je na jejich obalu označeno znakem „Z“ nebo textem „ZÁLOHOVÁNO“. Tohoto označení si všímá 85% Slováků, ale pouze 27% si takto balené nápoje i záměrně kupuje – o něco častěji muži (30%) než ženy (25%) a také mladší věkové skupiny. 24 % respondentů uvedlo, že si někdy označení všimnou, ale nevybírají si podle toho, co nakoupí. 23 % si označení dokonce všímá záměrně, ale přesto tato informace při vybírání nápoje nehraje žádnou roli. 10 % úmyslně kupuje láhve nebo plechovky, které ještě nejsou zálohovány, a 15 % si označení zálohování vůbec nevšímá.

Zastupuje Správce zálohového systému: Rychle se na 15 centů za láhev dá zvyknout, je to slušná motivace
Vrácení zálohovaných obalů od nápojů plánuje 95% internetových Slováků. 80 % respondentů uvedlo, že určitě ano, 15 % pak zvolilo možnost „spíše ano“.
A jak zálohování plastových lahví a plechovek ovlivní dosavadní nákupní zvyky Slováků? 69% své návyky při nakupování nápojů měnit nijak neplánuje a budou nakupovat stejně jako před začátkem zálohování. Častěji tak odpověděly ženy (73%) než muži (65%). 24 % bude nakupovat méně nápojů v plastových lahvích a plechovkách a 2 % naopak více.